Venturi portfolio

Venturi Group to firma działająca w branży odnawialnych źródeł energii. Jest integratorem systemów grzewczych, a w swojej działalności wykorzystuje pompy ciepła Buderus, Samsung oraz pompy własnej marki. Jest nie tylko sprzedawcą, ale i projektantem całych rozwiązań, a następnie ich generalnym wykonawcą.

 


Logo

Projektując logo Venturi bazowaliśmy na analizie działalności przedsiębiorstwa, jego charakterystyki, wizji oraz oczekiwań i preferencji przedstawicieli firmy. Chcieliśmy zawrzeć w nim jej istotę, utrzymując je przy tym w możliwe prostej formie.

Sygnet marki Venturi Group został skonstruowany z czterech pochylonych elementów o ostrych kątach. Dwie przestrzenne litery V stanowią bezpośrednie nawiązanie do nazwy marki, a sąsiadujące ze sobą elementy romboidalne w odpowiedniej tonacji kolorystycznej tworzą efekt trójwymiarowej bryły. Zaprojektowany sygnet ma wywoływać skojarzenia takie jak: litera V, dach, dom, energia, panele fotowoltaiczne oraz kompleksowość.

Venturi logo

Wykorzystany w logo kolor fioletowy jest wynikiem połączenia koloru niebieskiego, kojarzonego ze spokojem nieba oraz czerwonego silnie utożsamianego z energią. Ta synteza barw nawiązuje do działalności firmy w obszarze odnawialnych źródeł energii oraz cech, które charakteryzują markę. Fiolet jest kolorem autorytetu, prestiżu, odnosi się do siły i wiarygodności. Paleta kolorystyczna zastosowana w identyfikacji wizualnej pozwala komunikować firmie Venturi Group nowoczesność oraz wiedzę w obszarach jej działalności. Grafitowy logotyp to połączenie czerni i bieli w odpowiednich proporcjach. Kolor ten przez swoją neutralność emanuje profesjonalizmem i opanowaniem.

Prostota zachowana w kształcie oraz proporcjach między znakami podkreśla nowoczesny charakter marki. We wszystkich tworzonych przez nas projektach zadbaliśmy także o zachowanie pola ochronnego, co gwarantuje odpowiednią czytelność.

Venturi logo projekt

W logo wykorzystany został font Futura. Jest to minimalistyczny font bezszeryfowy, charakteryzujący się prostą, jednolitą linią. Ten rodzaj typografii zapewnia czytelność oraz koresponduje z wybranym znakiem graficznym. Grubość kroju pisma oddaje jej siłę i stabilność.

 

Venturi logo fonty barwy

Akcydensy

W ramach współpracy z Venturi Group nasza agencja kreatywna przygotowała dla firmy także papier firmowy oraz wizytówki. Zależało nam na minimalizmie – tworząc projekt akcydensów zadbaliśmy o ich przejrzystość, czytelność i funkcjonalność. Konsekwencja stosowana w projektowaniu elementów papeterii firmowej wzmacnia spójny wizerunek marki Venturi.

akcydensy venturi
Wizualizacje

Poza logo i akcydensami zaprojektowaliśmy wizualizacje materiałów reklamowych: rollupu, ulotki i katalogu. Dodatkowo stworzyliśmy wizualizacje postów do Social Mediów.

 

Materiały reklamowe utrzymane są w jednym spójnym stylu. Dominującymi kolorami są biel oraz fiolet w różnych odcieniach. Podobnie jak w przypadku akcydensów, wykorzystane zostały tutaj kształty wywodzące się z sygnetu. Składnikiem łączącym wszystkie projekty są więc elementy romboidalne, płynnie wplecione w przestrzenie materiałów.

Venturi projekty drukowane

Zaprojektowane szablony postów do Social Mediów posiadają swój motyw przewodni i uporządkowane elementy graficzne. Zastosowano firmową paletę barw oraz typografię uzupełniającą, tak aby komunikat w mediach społecznościowych był jasny, spójny i przejrzysty.

Venturi social media
venturi logo mockup
venturi logo mockup