
Nazwa i hasło firmowe
Nasza współpraca rozpoczęła się od stworzenia nazwy. Po wielu spotkaniach kreatywnych i burzach mózgów zebraliśmy koncepcje, które najlepiej charakteryzowały rozwiązanie oraz opisywały jego zasadę działania. Ostateczny wybór padł na MENTER. Motywem wyboru nazwy było skojarzenie z mentorem, przewodnikiem czy też ekspertem, który prowadzi na drodze rozwoju, podobnie zresztą jak stworzone rozwiązanie. MENTER, jako narzędzie ma bowiem wspomagać przedsiębiorstwa w cyfryzacji i digitalizacji procesów.
Opracowanie nazwy dla marki głównej pozwoliło również na stworzenie nazwy dla submarki. Za pomocą przedrostka „imple” jako skojarzenia z „implementacją”, czyli wdrożeniem i realizacją określonego pomysłu, stworzyliśmy IMPLEMENTER. Narzędzie to zapewnia skuteczne wdrożenie, a następnie pełne wykorzystanie potencjału programów do zarządzania projektami.

W ramach współpracy nasza agencja kreatywna zaprojektowała logo dla marki głównej MENTER oraz dla narzędzia IMPLEMENTER.
Podstawowa wersja znaku stanowi najważniejszy element identyfikacji wizualnej firmy. Logo marki MENTER składa się z sygnetu, a także logotypu. Logo zaprojektowaliśmy w wersji podstawowej, w której sygnet znajduje się z lewej strony logotypu oraz wersji wertykalnej, w której sygnet znajduje się nad nim.
W sygnet marki głównej wkomponowane zostały trzy suwaki, które za sprawą kropek kojarzą się nie tylko z włącznikami, ale również z wykresami. Tworząc zaś sygnet narzędzia IMPLEMENTER zależało nam na nawiązaniu do marki głównej. Z tego też powodu składa się on z jednego suwaka.

Kolory użyte w podstawowej wersji logo, czyli odcienie niebieskiego i granatowego, kojarzą się z elegancją, doświadczeniem i profesjonalizmem. Budzą skojarzenie z potrzebą wiedzy, ciekawością czy też chęcią poznania odpowiedzi na nurtujące pytania.

Logo Menter może funkcjonować na różnych wersjach kolorystycznych tła. Jego wybór uzależniony jest od kreacji graficznej, ale także możliwości technologicznych druku, czy rodzaju nośnika, na którym będzie prezentowane. Należy przestrzegać podstawowych zasad kolorystycznych, aby wizerunek marki był spójny, a jednocześnie profesjonalny.

Animacja logo
Po zaprojektowaniu logo zostało ono przez nas zanimowane do późniejszych celów promocyjnych. Przesuwające się suwaki symbolizują dynamikę oraz zmiany zachodzące w procesach wewnętrznych firm.
Key visual
W ramach dalszej współpracy opracowaliśmy księgę znaku i key visual – graficzny motyw przewodni marki MENTER i narzędzia IMPLEMENTER.


Typografia
Użyty w logotypie MENTER font współgra z suwakami i wskazuje na stabilność, ale z dozą innowacyjności. Wykorzystano w tym przypadku krój pisma Bicyclette w odmianie Regular. Logotyp IMPLEMENTER z kolei składa się z odmiany pisma Bicyclette w odmianie Light w przypadku przedrostka „IMPLE” oraz klasycznej wersji Bicyclette Regular w dalszej części nazwy, tj. „MENTER”. Wskazuje tym samym na umiejscowienie narzędzia w zbiorze rozwiązań, jednocześnie podkreślając hierarchię.
