Radzik Group

Radzik Rescue        Radzik Modern Space

Strategia marki Radzik Group

Firma Ślusarstwo Władysław Radzik funkcjonuje od 1991 r. Początkowo w przedsiębiorstwie produkowane były jedynie wyroby metalowe, a następnie jej domeną stał się obrót odpadami metalowymi – punkty skupu złomu oraz sieci punktów handlowych o profilu gospodarczo-budowlanym i stacje paliw. W ciągu ostatnich lat zakres działalności znacząco się poszerzył. Firma świadczy między innymi usługi w zakresie transportu, odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych i innych, demontażu pojazdów. Zajmuje się również handlem, dystrybucją i szeregiem usług powiązanych.
 

Prace na rzecz grupy Radzik objęły opracowanie długoterminowej strategii komunikacji marki wraz z zaprojektowaniem nowej architektury marki oraz nowych nazw. Przyjęte w strategii założenia wymagały zmiany nazwy i logo firmy oraz opracowania nowych nazw dla submarek. Opracowanie architektury marki poprzedzone było szeregiem analiz i spotkań warsztatowych. Dokonano podziału na markę główną (rodzinną) oraz submarki odpowiadające poszczególnym działalnościom firmy: 

  • Radzik Rescue
  • Radzik Metal
  • Radzik Modern Space
  • Radzik Dystrybucja
  • Radzik Moto
  • Radzik Eco

 

Logo Radzik Group

Nowy znak poprzez zastosowaną kolorystykę i kształty nawiązuje do logo, którym dotychczas posługiwała się marka Ślusarstwo Władysław Radzik. Sygnet nawiązuje do łuków umieszczonych w poprzednim znaku. Ten zabieg pozwala podkreślić tradycyjny oraz rodzinny charakter marki. Symbol graficzny umieszczony nad elementem typograficznym powstał na bazie dwóch okręgów poprzez odjęcie mniejszego okręgu od większego oraz przecięcie go w linii prostej w poziomie ponad nazwą firmy z zastosowaniem odpowiednich proporcji.
Tak przedstawiony symbol graficzny ma oddawać główne cechy oraz wartości firmy jakimi są: tradycja, rodzina, siła, stabilność, opieka, pewność siebie.

Księga znaku

Dla zachowania spójnego wizerunku oraz prawidłowego przestrzegania zasad funkcjonowania znaku opracowano zbiór zasad, zgodnie z którymi należy posługiwać się logo marki Radzik Group, Radzik Rescue oraz Radzik Modern Space w różnych kontekstach i na różnych nośnikach.

W księdze znaku wszystkich marek zawarte zostały szczególowe informacje oraz wytyczne dotyczące stosowania znaku firmowego.

 

W dokumentach sprecyzowano m.in kolorystykę, typografię wykorzystaną
w znaku, dozwolone i niedozwolone tła oraz pole ochronne, w którym nie mogą znajdować się żadne elementy tekstowe oraz graficzne.

Kolorystyka marki Radzik Group

Kolorystyka marki Radzik Rescue
i Radzik Modern Space

Typografia zastosowana w logo

Typografia uzupełniająca 

Roboto

Krój pisma Montserrat zastosowany w logo cechuje się wysokim poziomem czytelności, dlatego idealnie sprawdzi się zarówno w nagłówkach,
jak i w zwykłym tekście. W przypadku marki Radzik Group zalecane jest stosowanie fontu Montserrat w odmianie Bold dla nagłówków oraz kroju pisma Roboto we wszystkich odmianach dla tekstu zwykłego.

Akcydensy firmowe

Wizytówka

Papier firmowy

Teczka firmowa

Key Visual i materiały promocyjne

Realizując projekt Radzik Group zadbaliśmy o przygotowanie zbioru wytycznych oraz przykładów zastosowania elementów wizualnych marki. Prace objęły opracowanie graficzne materiałów biurowych oraz różnego rodzaju materiałów promocyjnych – począwszy od notesu firmowego, na odzieży roboczej kończąc. Specjalny dokument opracowaliśmy zarówno dla marki głównej, jak i obu submarek.

Key Visual Radzik Group

Key Visual Radzik Rescue

Key Visual Radzik Modern Space

Notes

Radzik Modern Space

Flaga

Radzik Group

Kubek

Radzik Rescue

Samochód firmowy

Radzik Group

Odzież firmowa