O firmie
Zakład Stolarski ART-RAM Edward Kudyba to firma rodzinna, która od 1988 roku specjalizuje się w produkcji podobrazi malarskich, krosien malarskich, jak również ram do obrazów. Oferta obejmuje również sztalugi malarskie oraz usługi naciągania płótna na krosna. Ponadto, świadczy usługi oprawy obrazów olejnych oraz innych prac malarskich.
Dzięki zastosowaniu nowoczesnych urządzeń i procesów technologicznych, firma ART-RAM stale rozwija swoją ofertę. Jej produkty są skierowane do sklepów plastycznych, hurtowni z artykułami plastycznymi, ale również malarzy i osób indywidualnych.
ART-RAM kładzie szczególny nacisk na indywidualne podejście do klienta oraz wysoką jakość usług. Firma jest obecna w większości sklepów artystycznych w Polsce, a także na rynkach zagranicznych. Podobrazia ART-RAM eksportowane są m. in. do Holandii, Niemiec i Francji.
Ogromna renoma firmy opiera się na doskonałej jakości wyrobów dla artystów i indywidualnym podejściu do potrzeb klientów.
Na zwiększony indywidualizm pozwala submarka ART-RAM Professional. Produkty tej linii cechują się zastosowaniem do ich produkcji wyselekcjonowanych materiałów o podwyższonych parametrach. Mogą być one dostosowywane do indywidualnych wymagań klientów, takich jak np. nietypowe rozmiary, kształt czy grubość używanego drewna. Produkty wymienionej submarki są dostępne głównie w sprzedaży detalicznej.
Lifting logo marki głównej
W ramach projektu dokonano odświeżenia logo marki ART-RAM. Zdecydowano się na tę formę zmian, aby zachować rozpoznawalność i renomę obecnego znaku, który funkcjonuje na rynku od pewnego czasu. Prace rozpoczęły się od ulepszenia typografii oraz przestrzeni między elementami, co nadało logo świeżości. Tagline został uproszczony do „E. Kudyba”, eliminując datę „1988” i umieszczając go równolegle do napisu „RAM”. Dodatkowo, każdą literę w „ART-RAM zaprojektowano tak, aby przypominała strukturę drewna, rezygnując z dużej ilości bardzo cienkich linii na rzecz mniejszej ilości linii o nieregularnych kształtach.
W wyniku tych zmian, nowa wersja logo jest bardziej uporządkowana i czytelna, jednocześnie zachowując zbliżony wygląd do pierwotnej wersji. Dzięki temu zyskała ona na funkcjonalności, jednocześnie nie tracąc swojej rozpoznawalności.
Asocjacje: drewno, struktura drewna, artystyczność, tworzywo naturalne, rzemiosło, autentyczność

PRZED

PO
Konstrukcja znaku

Kolorystyka
Kolorystyka podstawowa
Kolorystyka podstawowa powinna być stosowana zawsze, z wyjątkiem sytuacji, w których technologia druku, rodzaj nośnika, na jakim występuje oraz kreacja graficzna nie wymagają stosowania wersji alternatywnych. W przypadku logo ART-RAM kolorystyka podstawowa obejmuje wersję w kolorze, ale także achromoatyczną wersję w czerni, z tego względu nie powinno być problemu z wykorzystaniem kolorystyki podstawowej niezależnie od techniki druku, rodzaju nośnika, czy kreacji.

Logo submarki
Logo submarki ART-RAM Professional składa się z logotypu, jak i sygnetu. Sygnet został zaprojektowany w taki sposób, aby odzwierciedlał charakterystyczny kształt podobrazia malarskiego. W celu zachowania spójności z logo marki głównej ARTRAM, sygnet ART-RAM Professional utrzymano w strukturze przypominającej drewno, co stanowi także nawiązanie do naturalnych materiałów wykorzystanych do tworzenia podobrazi. Do stworzenia logotypu zastosowano prostą i bezszeryfową typografię, która doskonale komponuje się z wyrazistym
sygnetem. Całość prezentuje się nowocześnie, minimalistycznie i konsekwentnie w kontekście głównej marki, tworząc spójną identyfikację wizualną dla submarki ART-RAM Professional.
Asocjacje: podobrazie malarskie, drewno, artystyczność, nowoczesność, spójność

Konstrukcja znaku

Kolorystyka
Kolorystyka podstawowa
Kolorystyka podstawowa powinna być stosowana zawsze, z wyjątkiem sytuacji, w których technologia druku, rodzaj nośnika, na jakim występuje oraz kreacja graficzna nie wymagają stosowania wersji alternatywnych. W przypadku logo ART-RAM Professional kolorystyka podstawowa obejmuje wersję w kolorze, ale także achromoatyczną wersję w czerni, z tego względu nie powinno być problemu z wykorzystaniem kolorystyki podstawowej niezależnie od techniki druku, rodzaju nośnika, czy kreacji.

Kolorystyka dodatkowa
Dodatkowa kolorystyka obejmuje znak w jednolitym brązowym kolorze zaczerpniętym z logo w formie podstawowej, oraz w beżowym kolorze na firmowym brązowym tle. To drugie może być stosowana tylko i wyłącznie w przypadku tła o kolorze brązowym pochodzącym z wersji podstawowej znaku w kolorze.

Branding produktów
Branding produktów został odpowiednio dostosowany do każdej linii produktowej, odzwierciedlając ich unikalne cechy i zastosowanie. Przedstawione etykiety obejmują zarówno produkty oferowane pod marką główną ART-RAM dla klientów B2B, jak i pod marką ART-RAM Professional dla klientów indywidualnych.
Akcydensy
Materiały drukowane odgrywają kluczową rolę w budowaniu świadomości marki w kontekście biznesowym. Nasza agencja kreatywna stworzyła dla marki ART-RAM oraz submarki ART-RAM Professional wizytówki, papier firmowy oraz projekt teczki. Projektowanie akcydensów wymagało konsekwencji i dbałości o spójny wizerunek marki. Ważne bylo, aby elementy papeterii były projektowane w sposób przejrzysty, czytelny i funkcjonalny, spełniając jednocześnie wymogi estetyczne i identyfikacyjne marki. Starannie zaprojektowane akcydensy przedstawiają profesjonalny wizerunek firmy, a co za tym idzie, wpływają na budowanie pozytywnego odbioru marki przez klientów.
Gadżety
W ramach współpracy nasza agencja kreatywna zaprojektowała dla marki gadżety firmowe: smycz, notes i firmowy długopis. Zostały one zaprojektowane tak, aby nawet w najprostszych przedmiotach codziennego użytku przypominać o wartościach jakie reprezentuje marka. Wykorzystane ekologiczne materiały, kolorystyka i organiczna tekstura przypominają o naturalnych surowcach jakimi posługuje się firma w produkcji. Na gadżetach umieszczone zostało jedynie logo w podstawowej wersji, co tworzy subtelny, lecz jednocześnie efektowny design.
Odzież firmowa
W ramach współpracy dokonaliśmy oznaczenia strojów firmowych. Zaproponowaliśmy różnorodne elementy odzieży, które będą oznakowane logiem firmy ART-RAM. Istotną kwestią było, aby pracownicy reprezentowali firmę w jednolitym i profesjonalnym stylu. Zaproponowaliśmy tym samym zarówno klasyczne koszule, t-shirty, jak również bluzy z kapturem i crewnecki z logo.
Propozycje odzieży firmowej cechują się prostym, ale efektownym designem, który podkreśla identyfikację wizualną marki. Uniwersalność projektów pozwala również na wykorzystanie odzieży jako prezenty dla klientów, nagrody w konkursach czy elementy promocyjne na specjalne okazje.
Oznaczenie siedziby
Zaprojektowane zostały dwa projekty oznaczeń siedziby firmy. Pierwszym z nich jest kaseton, czyli płyta z logo umieszczonym na czarnym tle, który skutecznie przyciąga uwagę. Kontrast zapewnia czytelność logo nawet z dużej odległości. Dobrane rozwiązanie jest spójne z innymi elementami identyfikacji wizualnej firmy i podkreśla profesjonalizm marki. Drugim projektem jest szyld, który będzie znajdował się na budynku. Nie ma wątpliwości, że zastosowana wielkość znaku graficznego będzie wyraźnym i skutecznym oznaczeniem siedziby. Odpowiednie umiejscowienie i wyraziste wykonanie projektów są skutecznym narzędziem w budowaniu rozpoznawalności marki.
Strona internetowa
W ramach współpracy z Art-Ram nasza agencja kreatywna stworzyła również stronę internetową. Pracując nad nowym layoutem, zadbaliśmy o prosty i intuicyjny układ strony, który ma za zadanie przyciągnąć uwagę odwiedzających. Nasze doświadczenie w projektowaniu stron internetowych pozwoliło nam stworzyć przejrzystą nawigację, dzięki której użytkownicy łatwo odnajdują się w bogatej ofercie Art-Ram. Kluczowe informacje, takie jak dane o firmie, oferta produktowa, blog czy dane kontaktowe, zostały umieszczone w łatwo dostępnych miejscach, aby użytkownicy mogli szybko znaleźć potrzebne informacje. Na podstronach umieszczone są również przyciski, które bezpośrednio kierują zainteresowanych na wybrane podstrony z produktami.
Podczas projektowania strony dla Art-Ram postawiliśmy na stonowane i eleganckie odcienie, które podkreślają charakter marki. Dominujący kolor czarny symbolizuje elegancję, trwałość i ponadczasowy styl, co doskonale odzwierciedla jakość produktów Art-Ram. Ostateczny efekt to harmonijne połączenie stonowanych barw z naturalnymi elementami, które sprawiają, że strona Art-Ram emanuje spokojem, klasyką i świadomością ekologiczną. To nie tylko strona internetowa, ale także wizytówka marki, która przykuwa uwagę swoim wyjątkowym stylem i estetyką.
Dbając o szybkość ładowania się strony, zapewniliśmy płynne przeglądanie zarówno na komputerach, tabletach, jak i smartfonach, co sprawia, że strona jest dostępna dla każdego, niezależnie od urządzenia.