CRITICAL TRANSPORT

PHARMACY SOLUTIONS

Strategia marketingowa

Extrego Sp. z o.o. to firma transportowa, zajmująca się specjalistycznymi przewozami z zakresu Pharmacy Solutions oraz Critical Transport. Przedsiębiorstwo powstało w 2018 roku i aktualnie obsługuje klientów z obszaru 3 kontynentów. Firma kładzie nacisk na procedury, ulepszanie procesów i optymalizację działań transportowych. Stale ulepszane systemy zarządzania jakością oraz pełen profesjonalizm podejmowanych inicjatyw sprawiają, że firma z powodzeniem realizuje swoje cele i dynamicznie się rozwija. Extrego posiada własną flotę pojazdów, monitoring przebiegu procesów transportowych oraz szeroki wachlarz zabezpieczeń swoich samochodów. Firma wdrożyła też 24-godzinny monitoring zleceń, polisy OC przewoźnika, OC spedytora oraz uzyskała certyfikat dobrej praktyki dystrybucyjnej (GDP).

W ramach współpracy z Extrego opracowaliśmy strategię komunikacji z uwzględnieniem podziału na transport krytyczny i transport farmaceutyczny.

 

Transport ekspresowy (krytyczny) dla towarów krytycznie pilnych o najwyższym priorytecie, gdzie istotna jest natychmiastowa reakcja na zlecenie oraz dostarczenie przesyłek na czas, bez żadnych opóźnień.

Transport wymagający odpowiednich zabezpieczeń i/lub przewozu towarów w kontrolowanej temperaturze.

O projekcie

W ramach współpracy z Extrego opracowaliśmy Key Visual, który określa charakter marki i wyróżnia ją na tle konkurencji. Na etapie projektowania warstwy wizualnej marki Extrego, Critical Transport oraz Pharmacy Solutions bazowaliśmy na analizie działalności przedsiębiorstwa, jego charakterystyki, wizji oraz oczekiwań przedstawicieli firmy. Naszym celem było stworzenie wyrazistego wizerunku firmy, spajającego obie marki działające w ramach Extrego Sp. z o. o.

 

Motyw graficzny

Główny element graficzny marki Extrego, Extrego Critical Transport oraz Extrego Pharmacy Solutions stanowi kształt litery E wyciągnięty z logotypu marki.

Motyw przewodni marki został opracowany z myślą o zachowaniu odpowiedniej czytelności. W zależności od rodzaju kreacji czy nośnika, na którym będą prezentowane projekty graficzne dopuszcza się modyfikowanie kolorów oraz ich nasycenia tak, aby kontrast pomiędzy tłem a grafiką nie zaburzał czytelności umieszczanych tekstów.

Typografia 

Mulish

Mulish to minimalistyczny, bezszeryfowy krój pisma przeznaczony zarówno do wyświetlania na ekranach, jak i materiałach drukowanych. Posiada wiele odmian tworząc zróżnicowaną rodzinę.

Kolorystyka

W identyfikacji wizualnej marki Extrego oraz Extrego Critical Transport wykorzystaliśmy tę samą paletę kolorystyczną. Jest ona spójna z kolorystyką wykorzystaną w logo. Na markę główną składają się akcenty ciepłej ochry oraz przeważająca czerń, która w marce głównej stanowi tło. Marka Critical Transport odróżnia się od marki głównej przewagą bieli w tle. Ta tonacja kolorystyczna dobrze ze sobą współgra, a jej dopełnieniem są odcienie szarości.

Kolor turkusowy wykorzystany w identyfikacji wizualnej Pharmacy Solutions to ożywiająca, kojarząca się ze świeżością i zdrowiem barwa. Jest elementem tworzącym zdecydowany akcent odzwierciedlając tym samym cechy firmy. Branża farmaceutyczna bardzo często w swojej identyfikacji posługuję się właśnie tym kolorem. Szarość stanowi dopełnienie całości, spajając wszystkie trzy marki.

Paleta kolorystyczna ustanowiona dla marki Extrego oraz Extrego Critical Transport.

 

Paleta kolorystyczna ustanowiona dla marki Extrego Pharmacy Solutions.

 

Akcydensy

 

Projekty podkładek pod myszkę

Projekt materiałów promocyjnych

 

Oprócz akcydensów dla firmy Extrego zaprojektowaliśmy m.in. notesy, kubki termiczne, walizki podróżne, smycze oraz teczki firmowe. Materiały promocyjne mają spełniać funkcje takie jak: wspieranie promocji usług, jak również budowanie i utrzymywanie pozytywnych relacji z obecnymi i przyszłymi partnerami.

Szata graficzna wszystkich marek jest minimalistyczna i czytelna. Istotnym elementem jest kształt litery E, pojawiający się w różnych konfiguracjach, oraz zdjęcia samochodów reprezentujące poszczególne działalności. Dopełnieniem całości jest claim, łączący wszystkie marki.

Social media

 

Media społecznościowe to jedno z najbardziej popularnych narzędzi służących komunikacji marki. Dla firmy Extrego postanowiliśmy poprowadzić działania na Facebooku obejmujące m.in. redagowanie i publikację postów oraz interakcje z użytkownikami. Zajęliśmy się także konfiguracją i prowadzeniem profilu Firmowego Google oraz profilu firmowego w serwisie LinkedIn. Wszystkie te działania wdrożyliśmy w celu zwiększenia świadomości marki oraz rozszerzenia kanałów komunikacji.

Zaprojektowane szablony postów oraz covery posiadają swój motyw przewodni i uporządkowane elementy graficzne. Zastosowaliśmy firmową paletę barw oraz wcześniej ustaloną typografię, tak aby komunikaty w mediach społecznościowych były jasne, spójne i przejrzyste.