Strategia marki

Firma Greenic została założona w 2021 roku. Dotychczasowa nazwa marki to Cytrynała Sp. z o.o., ale już na początkowych spotkaniach z klientem ustaliliśmy, że wskazany jest rebranding wraz z opracowaniem nowej nazwy firmy. Aktualna nazwa to Greenic. Firma funkcjonuje na obszarze aglomeracji warszawskiej, a jej głównymi klientami są wspólnoty mieszkaniowe. Opracowana przez nas strategia marki podporządkowana została celowi strategicznemu jakim jest zbudowanie i podtrzymanie zaufania ze strony zarządców nieruchomości. Strategia została oparta na idei występowania w roli solidnego partnera rozumiejącego potrzeby zarządców nieruchomości. Stworzenie koncepcji budowania marki Greenic poprzedzone zostało pogłębioną analizą wewnętrznych i zewnętrznych czynników determinujących komunikację marketingową.

Zidentyfikowane cechy marki znalazły swoje odzwierciedlenie w sformułowanych przez nas  WIZJI, MISJI oraz ESENCJI firmy. Na bazie tych założeń stworzyliśmy Big Ideę, Insight oraz Kluczowe Przesłania.

 

WIZJA

Rozwiązujemy problemy zarządców nieruchomości poprzez profesjonalne i skuteczne podejście do wszystkich kwestii związanych z utrzymaniem porządku i czystości

MISJA

Niezawodny partner w utrzymaniu porządku

ESENCJA

Kompleksowo utrzymujemy czystość i porządek w sposób odpowiadający na potrzeby i oczekiwania zarządców nieruchomości

Logo

Logo marki Greenic oparte jest o typografię oraz znak graficzny. Podstawowa wersja znaku to najważniejszy element identyfikacji wizualnej firmy. Znak graficzny w kolorze limonkowym swoją formą nawiązuje do kształtu liścia, czynności pociągnięcia szmatką oraz uśmiechu. Dodatkowo stanowi podkreślenie najważniejszego członu nazwy.

Zastosowana w logo typografia swoją formą i prostotą zapewnia mu przejrzystość i czytelność. W logo Greenic wykorzystaliśmy krój pisma Poppins w odmianie ExtraBold. Jest to bezszeryfowy font nadający marce nowoczesności i profesjonalizmu.

Księga znaku

 

W dokumencie zawarliśmy instrukcje stosowania znaku firmowego oraz informacje i przykłady nawiązujących do niego komponentów graficznych, zamieszczanych na wszelkiego typu materiałach promocyjnych lub akcydensach. Przestrzeganie odpowiednich standardów jest konieczne dla zachowania spójności w komunikacji wizualnej marki.

Typografia 

Poppins ExtraBold

Poppins ExtraBold to minimalistyczny font bezszeryfowy, charakteryzujący się spójną, niemalże jednoliniową formą oraz geometrycznością. Dobrze prezentuje się zarówno w materiałach drukowanych jak i na ekranach urządzeń. Ten rodzaj typografii został przez nas wybrany ze względu na swój zdecydowany charakter oraz estetykę i nowoczesność. Poppins ExtraBold zapewnia czytelność oraz koresponduje ze znakiem graficznym.

Kolorystyka

W identyfikacji wizualnej marki Greenic wykorzystaliśmy ciepły odcień granatu oraz wyrazisty kolor limonkowy. Ta tonacja kolorystyczna dobrze ze sobą współgra. Limonkowy to mocny, kojarzący się ze świeżością i energią kolor. Jest elementem tworzącym zdecydowany akcent ożywiający kolor granatowy. Zestawiony z mocnym i eleganckim granatem tworzą spójne połączenie odzwierciedlając tym samym cechy firmy.

Akcydensy

Papier firmowy

Do podstawowych firmowych druków akcydensowych należą: wizytówki, papier firmowy oraz teczka. Konsekwencja zachowana w projektowaniu elementów papeterii firmowej wzmacnia spójny wizerunek marki Greenic.

Wizytówka

Wizytówka to jeden z najważniejszych elementów promocji firmy budujących jej wizerunek. Projekt oprócz warstwy estetycznej mającej na celu zwrócenie uwagi ma za zadanie zachęcać potencjalnych klientów do kontaktu.

Teczka

Projekt graficzny teczki firmowej wykonaliśmy w oparciu o przyjęty motyw graficzny powtarzający się we wszystkich projektach. Teczka jest jednym z istotnych elementów identyfikacji wizualnej firmy a także skutecznym nośnikiem reklamowym.

Projekt tabliczki informacyjnej

Zaprojektowana tabliczka informacyjna to dodatkowy element znajdujący się na obiektach obsługiwanych przez firmę sprzątającą Greenic. To dowód potwierdzający jakość wykonywanych usług. 

Projekt materiałów promocyjnych

 

Dla firmy sprzątającej Greenic zaprojektowaliśmy m.in. kalendarz, długopis, banner oraz odzież firmową. Materiały promocyjne mają spełniać funkcje takie jak: wspieranie promocji usług, jak również budowanie i utrzymywanie pozytywnych relacji z obecnymi i przyszłymi partnerami. Jest to skuteczna promocja na rynku branży.

Szata graficzna marki Greenic opiera się na wyszparowanym ze zdjęcia obiekcie wyróżniającym kolorem limonkowym narzędzia lub sprzęty wykorzystywane do sprzątania. Ten zabieg wzmacnia przekaz firmy, która posługuje się innowacyjnymi urządzeniami najwyższej jakości. Istotnym elementem jest także nieregularny kształt, nawiązujący do „plamki” i wody, stanowiący tło dla charakterystycznego elementu. Nowoczesna stylistyka materiałów graficznych wyróżnia markę na tle konkurencji.

Social media

 

Media społecznościowe to jedno z najbardziej popularnych narzędzi służących komunikacji marki. Dla firmy Greenic postanowiliśmy poprowadzić działania na Facebooku obejmujące m.in. redagowanie i publikację postów, interakcje z użytkownikami oraz obsługę komunikatora Messenger. Zajęliśmy się także konfiguracją i prowadzeniem profilu Google Moja Firma oraz profilu firmowego w serwisie LinkedIn. Wszystkie te działania wdrożyliśmy w celu zwiększenia świadomości marki oraz rozszerzenia kanałów komunikacji marki.

Zaprojektowane szablony postów oraz covery posiadają swój motyw przewodni i uporządkowane elementy graficzne. Zastosowaliśmy firmową paletę barw oraz typografię uzupełniającą, tak aby komunikaty w mediach społecznościowych były jasne, spójne i przejrzyste.

Strona internetowa