Polski producent profesjonalnego oświetlenia led

 

LEDOLUX Poland to polski producent opraw oświetleniowych LED, który oferuje głównie oświetlenie drogowe, zewnętrzne oraz przemysłowe. Firma projektuje i dostarcza różnorodne oprawy, do oświetlania  dróg, ulic czy hal produkcyjno-magazynowych.

Prace dla marki LEDOLUX Poland obejmowały stworzenie strategii komunikacji, a także zaprojektowanie nowej architektury marki. W ramach przyjętych założeń strategicznych, konieczne było odświeżenie logo firmy głównej i submarki basic oraz zaprojektowanie identyfikacji wizualnej dla marki premium.

Architektura marki

Dokonano podziału na następującą rodzinę brandów:
Marka główna LEDOLUX Poland dotyczącą całościowej działalności przedsiębiorstwa (marka organizacyjna) obejmująca submarkę basic LEDOLUX, która prezentuje dotychczasową ofertę produktową, oraz submarkę premium LEDOPOL, która oferuje nowe, zaawansowane technologicznie oświetlenie.

Strategia marki Ledolux Poland

Strategia komunikacji marki LEDOLUX Poland wyznacza koncepcję pozycjonowania oraz podporządkowane jej etapy procesu budowania wizerunku marki w oparciu o jej wyselekcjonowane atrybuty. Jej integralną częścią jest szczegółowo opisana koncepcja działań komunikacyjnych, których dobór poprzedzony został analizą strategiczną. Strategia komunikacji marki ściśle koresponduje z opracowywanymi dla marki misją, wizją, big idea i propozycjami wartości oraz z realizowaną przez przedsiębiorstwo strategią biznesową. 

Wizja

Dążymy do tego, aby funkcjonowanie obiektów infrastruktury publicznej, przemysłowej i usługowo-biurowej było uniezależnione od ograniczeń związanych z dostępem do światła naturalnego

Misja

Misją LEDOLUX Poland jest zapewnienie niezawodnego, energooszczędnego oraz inteligentnego oświetlenia, które umożliwia pełne wykorzystanie potencjału obiektów infrastruktury publicznej, przemysłowej i usługowo-biurowe

Logo

W fazie projektowania elementów wchodzących w skład identyfikacji wizualnej marki LEDOLUX Poland bazowano na analizie działalności przedsiębiorstwa, jego charakterystyki, wizji oraz dotychczasowych materiałów promocyjnych, którymi posługuje się firma. Celem przedsięwzięcia było odświeżenie wizerunku marki. Wybór formy graficznej, kolorystyki i konstrukcji logo jest spójny z przyjętymi założeniami dotyczącymi tożsamości marki LEDOLUX Poland. Zaprojektowane logo jest znakiem graficznym opartym o typografię.

Znak graficzny reprezentujący firmę LEDOLUX Poland jest modyfikacją dotychczas używanego logo.

Marka Ledolux oraz Ledopol stanowią submarki marki Ledolux Poland. Logo Ledopol bazuje na zmodyfikowanym kroju NasalizationRg Regular. Wyróżniającym się elementem, przyciągającym uwagę odbiorcy jest litera E, która powstała poprzez dekonstrukcję litery D. Rozdzielone poszczególne elementy nawiązują do promieni światła, a także kształtu czipów wykorzystywanych w produkcji lamp.

Księga znaku

Aby utrzymać spójny wizerunek i zachować zgodność z zasadami użytkowania znaków, opracowano  trzy osobne zestawy wytycznych dotyczących korzystania z logo marek LEDOLUX Poland, Ledolux oraz Ledopol w różnych kontekstach i na różnych nośnikach.

Key Visual
W ramach dalszej współpracy opracowaliśmy Key Visual będący graficznym kluczem, który zapewnia spójność wizualną i utrwalenie marki w pamięci odbiorców. Jest on motywem graficznym, który odzwierciedla emocje i wartości marki.
Akcydensy
Akcydensy w kontekście identyfikacji wizualnej marki odnoszą się do różnych materiałów biurowych i akcesoriów, które są dostosowane do wizerunku i stylu graficznego marki.  Mogą to być na przykład wizytówki, papier firmowy, koperty itp., które są zaprojektowane w zgodzie z motywem graficznym marki. Wykorzystanie akcydensów pomaga w budowaniu spójnego wizerunku marki, tworzeniu jednolitej estetyki i wzmacnianiu rozpoznawalności marki wśród odbiorców.
Materiały wsparcia sprzedaży – LEDOLUX Poland

Materiały wsparcia sprzedaży to zbiór różnorodnych narzędzi i treści stworzonych w celu promocji produktów marki. Obejmują one różne formy komunikacji, które mają na celu zainteresowanie i przekonanie potencjalnych klientów do skorzystania z oferty. Ważne jest, aby były zaprojektowane zgodnie z księgą marki, atrakcyjne wizualnie i jasno przekazywały korzyści, jakie oferuje firma oraz unikatowe cechy produktów.

Materiały wsparcia sprzedaży mogą przyjmować różne formy. Przykładem mogą być: katalogi firmowe, cenniki, ulotki, karty produków, jak również banery, smycze firmowe, kubki czy odzież firmowa. Prezentowane materiały powinny być spójne pod względem graficznym, tworząc jednolity język wizualny.

Materiały wsparcia sprzedaży – Ledopol
Katalog

Dla submarki premium  Ledopol zaprojektowaliśmy ponad 60-stronicowy katalog produktowy. Katalog oświetlenia LED to starannie zaprojektowane źródło informacji, które w atrakcyjny sposób prezentuje szeroką gamę produktów oświetleniowych. Wykorzystując zrównoważoną kolorystykę i intuicyjny układ, katalog oferuje wyraziste informacje i grafiki, umożliwiające łatwą nawigację i szybkie zlokalizowanie interesujących sekcji. Graficzne elementy powtarzające się w całym projekcie dodają dynamizmu i nowoczesnego charakteru.

Strona internetowa

Oprócz materiałów promocyjnych opracowaliśmy trzy indywidualne strony internetowe marek: organizacyjnej (LEDOLUX Poland), submarki basic (LEDOLUX) i submarki premium (LEDOPOL) z uwzględnieniem zaprojektowanych key visuali. Każda ze stron wyróżnia się designem, który harmonijnie łączy kolory oraz motywy graficzne reprezentujące wszystkie marki. Interfejs jest czytelny i intuicyjny. Umożliwia łatwą nawigację po różnych sekcjach strony. Grafiki ukazujące produkty oświetleniowe LED charakteryzują się wysoką jakością, podkreślając ich nowoczesny design i praktyczność.

W ramach zlecenia zaprojektowane zostały 3 strony: dla marki głównej oraz dla dwóch submarek. Wszystkie strony są w pełni responsywne i zoptymalizowane pod kątem najpopularniejszych przeglądarek takich jak Chrome, Safari, Firefox i Edge.

 

Strony zostały zaprojektowane w podobnej gamie kolorystycznej z przeważającą zielenią. To podkreśla spójność przekazu – wszystkie marki należą do jednego producenta. Jednak na każdej stronie użyto różnych odcieni kolorystycznych oraz nieco odmiennego designu, co pomaga odróżnić od siebie poszczególne marki. Dodatkowo, strony mają inne nasycenie tematyczne: jedna strona skupia się na historii firmy i kreowaniu wizerunku, druga skupia się na ofercie produktowej, trzecia – przedstawia linie produktów premium. Taka dyferencjacja treści pomaga lepiej ukierunkować się na odpowiedniego klienta, który znajdzie na stronie właśnie te informacje, których szukał.

 

Materiały informacyjno-promocyjne

Ledolux

Dla marki basic Ledolux zaprojektowaliśmy także materiały informacyjno-promocyjne. Obejmują one cennik, karty produktowe, regularny newsletter z nowościami i promocjami, ulotki reklamowe oraz wzory ofert spersonalizowanych dla klientów.
Wszystkie materiały informacyjno-promocyjne mają na celu skutecznie przedstawić ofertę premium innowacyjnego oświetlenia LED firmy Ledolux, przyciągnąć uwagę klientów, dostarczyć istotne informacje o produktach oraz zachęcić do podjęcia decyzji zakupowych.
Materiały informacyjno-promocyjne

Ledopol

Zestaw materiałów informacyjno-promocyjnych bazujący na projektach submarki basic Ledolux różniący się w głównej mierze kolorystyką oraz wizualizacjami produktów.

Welcome pack dla klientów