Startup Voice to portal informacyjny, którego celem jest prezentowanie najważniejszych informacji i nowości związanych ze środowiskiem startupowym. Powstał on z inicjatywy firmy HugeTech oraz innych przedstawicieli ekosystemu startupowego  Polski Wschodniej, którzy przez lata zbierali doświadczenia w swojej pracy ze startupami i teraz chcą dzielić się nimi z odbiorcami. Na stronie zamieszczane są ciekawostki branżowe związane z innowacjami w biznesie, nowymi technologiami, wyzwaniami i przełomowymi projektami. Znajdują się tam inspirujące artykuły na temat udanych wdrożeń przeróżnych pomysłów, a także praktyczne treści, takie jak informacje o finansowaniu projektów i pozyskiwaniu partnerów oraz konkretnych programach inkubacyjnych i akceleracyjnych dla startupów. Niedawno Startup Voice pojawił się także na Facebooku, gdzie publikowane są artykuły zamieszczane na portalu oraz inne treści zbliżone tematycznie.  

Nazwa i logo

Jako agencja 360° wykreowaliśmy markę kompleksowo. Zestawienie słów w nazwie jasno nawiązuje do tematyki startupowej, której w pełni poświęcony jest portal. Człon „Voice” symbolizuje fakt, że poprzez stronę rozpowszechniane są informacje o być może jeszcze mało znanych, choć rosnących w siłę i popularność, projektach. Często startupy odpowiadają na naprawdę istotne potrzeby, a jedyne czego potrzebują to trochę rozgłosu, który pomoże im nawiązać odpowiednie kontakty. Głos ten jest tu również formą wzajemnej inspiracji w ramach środowiska startupowego.

Znak megafonu wykorzystany w sygnecie ma być właśnie zobrazowaniem wspomnianego rozgłosu. Z kolei jego kształt i użyte w nim linie, które silnie kojarzą się z papierowym origami, symbolizują fakt, że koncepcje i pomysły kreowane przez startupy są początkowo proste i obrazowe, jednak z czasem zmieniają swój charakter. Motyw origami przypomina o tym, że przy odpowiedniej determinacji można z sukcesem stworzyć „coś z niczego”, jest nawiązaniem do prototypu, MVP. Logo Startup Voice, poza wyrażanym rozgłosem, ma budzić skojarzenia z innowacyjnymi projektami, pomysłowością, ale i zmiennością oraz dynamizmem.

Strona internetowa

Jako, że Startup Voice jest portalem typowo informacyjnym, projektując witrynę mieliśmy na uwadze przede wszystkim potrzebę prostoty i funkcjonalności strony, w celu łatwego odnalezienia przez czytelnika interesujących go wpisów. Wprowadzone zostały jedynie subtelne elementy graficznie i animacje urozmaicające wygląd witryny, nie pogarszając przy tym czytelności i nie odciągające uwagi odbiorcy od wartościowych treści.

Strona utrzymana jest w kolorystyce odpowiadającej logo marki, występuje więc na niej kolor pomarańczowy i czarny – dodatkowo dla ożywienia wprowadzony został też kolor żółty, który jest szczególnie bliski naszej agencji skupiającej się na obsłudze marketingowej startupów. 

Portal podzielony został na zakładki gromadzące wpisy według poruszanej w nich tematyki: startupy, biznes, technologia, marketing oraz wiedza.

 

Postawiliśmy na intuicyjny układ, dlatego strona główna składa się jedynie z poniższych modułów:

Polecane

Sekcja eksponująca najciekawsze wpisy zamieszczone na stronie.

O nas

Moduł przedstawiający cel portalu i publikowane na nim rodzaje treści.

Autorzy

Prezentacja pomysłodawców projektu i autorów dodawanych artykułów.

Wideo

Sekcja zawierająca materiały filmowe zamieszczone na stronie.

 

Poniższa animacja prezentuje układ strony głównej portalu.