Ah, ten Facebook. Tu coś usunie, tam doda, a resztę przemaluje. Co na to Twój fanpage na Facebooku?

Jeśli prowadzisz fanpage na Facebooku swojej firmy, to jesteś w dobrym miejscu. Publikujemy tu miesięczne podsumowania najważniejszych zmian, które prędzej czy później zmienią katalog funkcjonalności dostępnych dla osób zarządzających stronami firmowymi. Dlatego, to ważne, żebyś wiedział jak powinna wyglądać Twoja strona na Facebooku. Zatem startujemy i poznajemy aktualności Facebooka!

STYCZEŃ 2021 

 

1. Koniec lajków. Jak to wpłynie na Twój fanpage na Facebooku? 

Zatem jakie są aktualności Facebooka? Wkrótce nie zobaczymy już, ilu użytkowników zalajkowało nasz fanpage na Facebooku, a jedynie jaka jest liczba obserwujących. Mało tego! Jeśli otrzymaliśmy wcześniej kciuk w górę od osoby, która przestała obserwować nasz fanpage, nadchodzący update sprawi, że informacja o jej sympatii całkowicie zniknie ze strony. Co więcej, do licznika obserwujących przejdą wyłącznie lajki powiązane z obserwacją profilu. A to znaczy, że w praktyce zmiana ta może przynieść korzyść stronom, które proporcjonalnie obserwatorów mają więcej, więc zanim ją skrytykujemy, warto tę proporcję sprawdzić u siebie.

Co z zasięgami? Jak Twój fanpage na Facebooku na to zareaguje?

Zasięgi i tak bazują na liczbie obserwujących, zatem osoba, która nie polajkowała naszej strony, a jedynie ją obserwuje – ma wyświetlane nasze treści. Pamiętajmy też, że z funkcji obserwuj bez nagradzania strony lajkiem korzystało nieliczne grono użytkowników, którym zależało na dyskrecji i nie chcieli być identyfikowani na stronie marki przez znajomych. Jakkolwiek zmiana wydaje się naturalna, biorąc pod uwagę, że Facebook chce dać administratorom lepszy wgląd w aktywność ich fanów. 

Źródło: about.fb.com

2. Dedykowany stronie firmowej news feed i uproszczony switch między profilem osobistym a fanpage na Facebooku

Po pierwsze Facebook zadecydował, że strony firmowe powinny mieć własny kanał aktualności i z jego poziomu animować kontakt z fanami. Dodatkowo, strona podobnie jak użytkownik indywidualny, ma być informowana o sugerowanych kontaktach (inne strony, grupy) i wartych jej uwagi treściach. W wyniku tego, zyska także możliwość pozyskiwania nowych obserwujących z poziomu komentarza (+follow) lub rekomendowanego posta, w którym się pojawi. Podsumowując w tej zmianie widać, że Facebook chce ułatwić administratorom stron realizację zadań zarządzającego stroną tak, by nie tracili komfortu związanego z profilem osobistym.

Źródło: about.fb.com

3. Nowy sposób konwersacji strony z fanami i podpinanie komentarzy od vipów

Jakie nowości otrzyma Twoja strona na Facebooku? Na swojej stronie już możesz lub wkrótce będziesz mógł zorganizować sesję Q&A. Każda z takich sesji może trwać maksymalnie 24 h, a każda udzielona odpowiedź, niczym pokerowa karta, trafi do talii, którą obserwujący będą mogli przeglądać, przesuwając pytania. 

Sesję można opatrzyć zachęcającym do rozmowy zdjęciem i postem tematycznym. Jest to ciekawy sposób na szybki i wygodny networking. Opcja jest póki co dostępna na komputery. (Jak zorganizować sesję pytań i odpowiedzi na swojej stronie? | Centrum pomocy Facebooka)

Dodatkowo, aby zintensyfikować aktywność followersów, każdy komentarz zamieszczony na stronie marki przez osobę publiczną, będzie wyświetlany u samej góry sekcji komentarzy. 

4. Bardziej szczegółowe zarządzanie zespołem redaktorów i dostępami

Jakie są kolejne aktualności Facebooka? Prowadzenie stron firmowych staje się coraz bardziej wymagające, więc Facebook postawił na wprowadzenie możliwości mikro-zarządzania poprzez bardziej szczegółowy podział ról. Według podanego przez FB przykładu członek zespołu może np. zarządzać wyłącznie statystykami albo reklamami albo otrzymywanymi wiadomościami. Twój fanpage na Facebooku będzie można prowadzić z jeszcze większą łatwością.

5. Nacisk na security na fanpage na Facebooku

Nienawiść na tle rasowym, homofobia, kradzieże tożsamości i obsceniczne linki – to wszystko problemy, na które Facebook stara się coraz lepiej wyczulać algorytmy. W tym względzie, możemy jedynie wierzyć w jego starania. Miejmy jednak nadzieję, że nasza strona na Facebooku będzie przynosiła coraz lepsze efekty. Wniosek nasuwa się sam, warto znać aktualności Facebooka. 

Interesuje Cię tematyka social mediów? Zobacz też wpis o Clubhouse.

 

Źródło: about.fb.com, Introducing the New Pages Experience, Asad Awan, 06.01.2021. 

Fotografia w nagłówku: Photo by Glen Carrie on Unsplash

Anna Thol

Head of Growth Huge Voice

Absolwentka prawa i marketingu, zakochana w psychologii. W grupie HugeTECH – HugeVoice skutecznie łączy obie role, ucząc startupy, jak nawigować swój biznes korzystnie dla jego rozwoju i zgodnie z przepisami oraz tworząc content na styku marketingu, nowych technologii i biznesu (artykuły, webinaria, kursy online) dla innowacyjnych przedsiębiorców. Aktualnie studentka Saïd Business School Oxford na kierunku AI for Business oraz studiów podyplomowych w Akademii Leona Koźmińskiego – Prawo nowoczesnych technologii.

Ostatnie wpisy

 

Czym zajmuje się agencja kreatywna?

Czym zajmuje się agencja kreatywna?

Istnieją różne typy agencji, które łączy ogólna idea pomagania klientom w komunikacji marketingowej. Przykładami są agencje: marketingowe, reklamowe, PR, interaktywne, digitalowe czy np. brandingowe. Specyficzną kategorią, która wymyka się często tradycyjnym klasyfikacjom, są agencje kreatywne.

czytaj dalej
Marka w startupie. Jak stworzyć i wykreować jej wizerunek?

Marka w startupie. Jak stworzyć i wykreować jej wizerunek?

Wykreowanie wizerunku marki wymaga czasu oraz przemyślanych i konsekwentnych działań. Tymczasem startupy charakteryzują się dużą dynamiką oraz brakiem doświadczenia, a do tego zazwyczaj muszą działać pod presją czasu. Jakie elementy muszą być spełnione, aby wykreować dla nich spójny wizerunek?

czytaj dalej