Spis treści
Ah, ten Facebook. Tu coś usunie, tam doda, a resztę przemaluje. Co na to Twój fanpage na Facebooku?
Jeśli prowadzisz fanpage na Facebooku swojej firmy, to jesteś w dobrym miejscu. Publikujemy tu miesięczne podsumowania najważniejszych zmian, które prędzej czy później zmienią katalog funkcjonalności dostępnych dla osób zarządzających stronami firmowymi. Dlatego, to ważne, żebyś wiedział jak powinna wyglądać Twoja strona na Facebooku. Zatem startujemy i poznajemy aktualności Facebooka!
STYCZEŃ 2021
1. Koniec lajków. Jak to wpłynie na Twój fanpage na Facebooku?
Zatem jakie są aktualności Facebooka? Wkrótce nie zobaczymy już, ilu użytkowników zalajkowało nasz fanpage na Facebooku, a jedynie jaka jest liczba obserwujących. Mało tego! Jeśli otrzymaliśmy wcześniej kciuk w górę od osoby, która przestała obserwować nasz fanpage, nadchodzący update sprawi, że informacja o jej sympatii całkowicie zniknie ze strony. Co więcej, do licznika obserwujących przejdą wyłącznie lajki powiązane z obserwacją profilu. A to znaczy, że w praktyce zmiana ta może przynieść korzyść stronom, które proporcjonalnie obserwatorów mają więcej, więc zanim ją skrytykujemy, warto tę proporcję sprawdzić u siebie.
Co z zasięgami? Jak Twój fanpage na Facebooku na to zareaguje?
Zasięgi i tak bazują na liczbie obserwujących, zatem osoba, która nie polajkowała naszej strony, a jedynie ją obserwuje – ma wyświetlane nasze treści. Pamiętajmy też, że z funkcji obserwuj bez nagradzania strony lajkiem korzystało nieliczne grono użytkowników, którym zależało na dyskrecji i nie chcieli być identyfikowani na stronie marki przez znajomych. Jakkolwiek zmiana wydaje się naturalna, biorąc pod uwagę, że Facebook chce dać administratorom lepszy wgląd w aktywność ich fanów.
Źródło: about.fb.com
2. Dedykowany stronie firmowej news feed i uproszczony switch między profilem osobistym a fanpage na Facebooku
Po pierwsze Facebook zadecydował, że strony firmowe powinny mieć własny kanał aktualności i z jego poziomu animować kontakt z fanami. Dodatkowo, strona podobnie jak użytkownik indywidualny, ma być informowana o sugerowanych kontaktach (inne strony, grupy) i wartych jej uwagi treściach. W wyniku tego, zyska także możliwość pozyskiwania nowych obserwujących z poziomu komentarza (+follow) lub rekomendowanego posta, w którym się pojawi. Podsumowując w tej zmianie widać, że Facebook chce ułatwić administratorom stron realizację zadań zarządzającego stroną tak, by nie tracili komfortu związanego z profilem osobistym.
Źródło: about.fb.com
3. Nowy sposób konwersacji strony z fanami i podpinanie komentarzy od vipów
Jakie nowości otrzyma Twoja strona na Facebooku? Na swojej stronie już możesz lub wkrótce będziesz mógł zorganizować sesję Q&A. Każda z takich sesji może trwać maksymalnie 24 h, a każda udzielona odpowiedź, niczym pokerowa karta, trafi do talii, którą obserwujący będą mogli przeglądać, przesuwając pytania.
Sesję można opatrzyć zachęcającym do rozmowy zdjęciem i postem tematycznym. Jest to ciekawy sposób na szybki i wygodny networking. Opcja jest póki co dostępna na komputery. (Jak zorganizować sesję pytań i odpowiedzi na swojej stronie? | Centrum pomocy Facebooka)
Dodatkowo, aby zintensyfikować aktywność followersów, każdy komentarz zamieszczony na stronie marki przez osobę publiczną, będzie wyświetlany u samej góry sekcji komentarzy.
4. Bardziej szczegółowe zarządzanie zespołem redaktorów i dostępami
Jakie są kolejne aktualności Facebooka? Prowadzenie stron firmowych staje się coraz bardziej wymagające, więc Facebook postawił na wprowadzenie możliwości mikro-zarządzania poprzez bardziej szczegółowy podział ról. Według podanego przez FB przykładu członek zespołu może np. zarządzać wyłącznie statystykami albo reklamami albo otrzymywanymi wiadomościami. Twój fanpage na Facebooku będzie można prowadzić z jeszcze większą łatwością.
5. Nacisk na security na fanpage na Facebooku
Nienawiść na tle rasowym, homofobia, kradzieże tożsamości i obsceniczne linki – to wszystko problemy, na które Facebook stara się coraz lepiej wyczulać algorytmy. W tym względzie, możemy jedynie wierzyć w jego starania. Miejmy jednak nadzieję, że nasza strona na Facebooku będzie przynosiła coraz lepsze efekty. Wniosek nasuwa się sam, warto znać aktualności Facebooka.
Interesuje Cię tematyka social mediów? Zobacz też wpis o Clubhouse.
Źródło: about.fb.com, Introducing the New Pages Experience, Asad Awan, 06.01.2021.
Fotografia w nagłówku: Photo by Glen Carrie on Unsplash

Anna Thol
Head of Growth Huge Voice
Absolwentka prawa i marketingu, zakochana w psychologii. W grupie HugeTECH – HugeVoice skutecznie łączy obie role, ucząc startupy, jak nawigować swój biznes korzystnie dla jego rozwoju i zgodnie z przepisami oraz tworząc content na styku marketingu, nowych technologii i biznesu (artykuły, webinaria, kursy online) dla innowacyjnych przedsiębiorców. Aktualnie studentka Saïd Business School Oxford na kierunku AI for Business oraz studiów podyplomowych w Akademii Leona Koźmińskiego – Prawo nowoczesnych technologii.
Ostatnie wpisy
Jak zbudować rozpoznawalność startupu przez markę osobistą foundera w 3 krokach
We współczesnym market(r)ingu wygrywają osobowości. Przytłoczeni nadmiarem komunikatów użytkownicy mediów wyławiają z sieci swoich wybrańców: ludzi, którzy ujmują wiedzą, doświadczeniem i autentycznością.
Podsumowanie roku 2020 w branży Public Relations
Stowarzyszenie Agencji Public Relations poprosiło agencje członkowskie o podsumowanie 2020. roku w branży Public Relations. To był szczególny i wyjątkowy rok, w którym niektóre firmy odnalazły się lepiej, inne gorzej. Bez wątpienia też kolejne 24 miesiące będą wyzwaniem dla branży PR. W ramach realizowanego przez SAPR cyklu „Poznaj nasze firmy” odpowiadamy, dlaczego zdecydowaliśmy się na tę branżę, które kampanie zasługują na uznanie oraz z czym przyjdzie nam się mierzyć w najbliższym czasie.
Integracja komunikacji marketingowej
Spójne pod względem treści komunikowanie się z rynkiem, wskazywane jest jako warunek zbudowania silnej marki. Równolegle, w praktyce działań marketingowych i brandingowych obserwowane są zjawiska: outsourcingu, wirtualizacji, digitalizacji, przechodzenia na formy współpracy sieciowej pomiędzy firmami itp. Menedżerowie marki otwierają się coraz bardziej na współpracę z agencjami, doradcami, influencerami, freelancerami itp.